Rozszerzona rzeczywistość i sztuczna inteligencja, dwa bardzo bliskie dziedziny.

Rozszerzona rzeczywistość (AR) i sztuczna inteligencja (AI) to dwie technologie często pojawiające się w aktualnościach cyfrowych. Wzbudzają one zarówno podziw, jak i strach przed nieznanym, a ich zdolności sięgają znacznie dalej, niż mogliśmy sobie wyobrazić kilka lat temu.

Sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość, dwa różne koncepcje, które się ze sobą łączą.

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja rozprzestrzenia się praktycznie we wszystkich dziedzinach. Czy to w celu poprawy planu budowy czy po prostu proponowania użytkownikowi odpowiednich utworów muzycznych, sztuczna inteligencja sięga dalej niż człowiek jest w stanie zrobić, powiedzieć lub pomyśleć. Chociaż na początku jest to tylko prosty automat stworzony przez człowieka, jej zdolności wciąż budzą coraz większe zainteresowanie. W rzeczywistości sztuczna inteligencja opiera się na dobrze zdefiniowanym algorytmie zdolnym do wykonywania wielu zadań. To trochę tak, jakby w swoim systemie łączyła całą ludzką inteligencję, aby zaproponować więcej rozwiązań.

Rozszerzona rzeczywistość

Jeśli chodzi o rozszerzoną rzeczywistość, również staje się ona obecna w wielu dziedzinach i w naszym codziennym życiu. Działa ona inaczej niż sztuczna inteligencja, łącząc rzeczywisty świat z elementami wirtualnymi. Dzięki temu jest w stanie oferować udane i oryginalne doświadczenia na platformach mediów społecznościowych.

Wspólne cechy tych dwóch technologii

Mimo że działają one w inny sposób, obie mają pewne podobieństwa. Po pierwsze, obie są dostępne dla wszystkich, zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i dla firm. Są również dostępne na dowolnej powierzchni, o dowolnej porze dnia i wymagają połączenia z internetem. Oczywiście, w erze ciągłego doskonalenia, obie są bardzo poszukiwane i pożądane przez wszystkie dziedziny działalności.

Kontakt

Media społecznościowe, rdzeń tych dwóch technologii

Media społecznościowe ostatnio zakochały się w tej technologii, aby oferować użytkownikom więcej funkcji.

Media społecznościowe i rozszerzona rzeczywistość

Media społecznościowe i rozszerzona rzeczywistość Na pewno słyszeliście już o filtrach w rozszerzonej rzeczywistości. Nie tylko dlatego, że jesteśmy agencją tworzącą filtry (daleko nam do tego pomysłu), ale przede wszystkim dlatego, że są one obecne wszędzie na mediach społecznościowych. Istnieje wiele filtrów w rozszerzonej rzeczywistości:

Dostępne na Snapchat, TikToku, Instagramie i wielu innych platformach, filtry w rozszerzonej rzeczywistości pojawiły się dopiero w 2019 roku. Ich oryginalność i autentyczność przekonały wszystkich użytkowników tych platform, którzy teraz mają trudności z ich ominięciem.

Oczywiście rozszerzona rzeczywistość jest również wykorzystywana do innych celów, takich jak lotnictwo, sport, edukacja czy gotowanie. Wszystko jest możliwe dzięki tej technologii, która jest w stanie wirtualnie przedstawiać dowolny obiekt. To jest również możliwe dzięki okularom lub goglom do rozszerzonej rzeczywistości.

Media społecznościowe i sztuczna inteligencja

snapchat my ai

Sztuczna inteligencja połączona z mediami społecznościowymi to nowy trend w ostatnim czasie. Wszyscy słyszeliśmy o Snapchacie, który zrobił zamieszanie swoją postacią o imieniu MyAI, opartą na sztucznej inteligencji firmy OpenAI. Ta mała postać jest dostępna dla każdego użytkownika Snapchata i utrzymuje z nimi relacje poprzez czat. Podobnie jak ChatGPT, MyAI odpowiada na wszystkie żądania, ale idzie jeszcze dalej, tworząc prawdziwą więź z użytkownikiem, im więcej ze sobą rozmawiają.

Wspólne wykorzystanie obu funkcji

Chociaż rozszerzona rzeczywistość i sztuczna inteligencja są dwiema odrębnymi i różnymi technologiami, ich połączenie oferuje wiele możliwości. Faktycznie, gdy rozszerzona rzeczywistość jest wspierana przez sztuczną inteligencję, jej zdolności są potęgowane. Sztuczna inteligencja daje jej możliwość identyfikowania i bardziej precyzyjnego rozumienia otaczającego nas świata, w sposób bardziej subtelny i precyzyjny. W rezultacie wirtualne środowisko staje się nagle bardziej inteligentne, ale także bardziej osobiste.