Grupa docelowa i sieci społecznościowe: dajemy Ci klucze do sukcesu twoja strategia media społecznościowe
Facebook, Instagram, Snapchat i Linkedin mają obecnie miliardy użytkowników na całym świecie. Jako firma, ważne jest, aby być obecnym w sieciach społecznościowych. Zapewnia to większą widoczność wśród docelowych odbiorców i pomaga znaleźć nowych klientów! Jeśli jednak chcesz skutecznie komunikować się na tych platformach, musisz dostosować swoją strategię mediów społecznościowych do wybranego medium. Każda aplikacja ma swoją własną specjalizację, grupę docelową i trendy. Wybór odpowiedniej platformy do komunikacji zależy również od prowadzonej działalności, celów, grupy docelowej oraz treści, którymi chcesz się podzielić. Filter Maker podaje kilka wskazówek i kluczowych danych dla udanej kampanii komunikacyjnej na tych cyfrowych narzędziach, które zapewnią wizerunek Twojej marki.
Facebook: najstarszy portal społecznościowy z szeroką grupą docelową
Facebook pozostaje najstarszą z sieci społecznościowych. Daje mu to najszerszą możliwą grupę docelową, choć należy zauważyć, że aplikacja traci na wartości wśród młodych ludzi, którzy są bardziej obecni w sieciach takich jak Instagram i Snapchat.
Oferuje jednak firmom możliwość interakcja z klientami i pozwolić im wypowiedzieć się na temat Twoich produktów i usług. Pozwala to również na organizować prywatne wydarzenia w społeczności i zachęcić ich do podzielenia się swoimi opiniami na temat ankiet.
Co więcej, Facebook był również pierwszą siecią społecznościową, która zaoferowała różne emotikony w pasku „polubień”, aby zniuansować i zróżnicowanie opinii użytkowników.
Facebook zdobył również swoich użytkowników dzięki rynek oraz grupa prywatna. Dla większości ludzi Facebook jest używany do celów informacyjnych lub jako środek komunikacji za pośrednictwem Messengera. Dla firm, trzeba wiedzieć, jak grać z jego różnych funkcji i wykorzystać je do 100%.
Mimo że Facebook traci popularność wśród młodszych użytkowników, pozostaje kluczowym graczem na rynku główna dominująca sieć społecznościowa tego typu sektora. Niezbędne jest zatem posiadanie strona firmowa na Facebooku ponieważ będzie w stanie dotrzeć do dużej liczby użytkowników za pomocą Szeroka i zróżnicowana grupa odbiorców i dotrzeć do jak największej liczby osób
Kontakt
Instagram: modny portal społecznościowy dla młodych ludzi
Kupiony przez Facebooka, Instagram odnotowała ostatnio gwałtowny wzrost, oferując wielu markom możliwość udostępniania treści wizualnych w postaci krótkich filmów lub zdjęć. To potężne narzędzie marketingowe, które dociera do coraz większej liczby użytkowników.
Jako firma, narzędzie to może pomóc w budowaniu lub rozszerzaniu działalności. skonsolidować wizerunek markiDlatego ważne jest, aby udostępniać odpowiednie treści cyfrowe, aby stworzyć tożsamość wizualną zgodną z tym, czym jest Instagram. Innymi słowy, treści cyfrowe z naciskiem na fotografię i wizualizacje, które są w czołówce trendów.
Jednak w przypadku Instagrama nadal trzeba uważać, aby nie popaść w zapomnienie, ponieważ na platformie jest tak wiele kont. Właśnie dlatego musisz mieć dobry strategia treści dowiedzieć się wyróżniać się z tłumu w inteligentny i niezwykłe.
Dzięki różnym aktualizacjom Instagram oferuje nowe narzędzia, które pozwalają utrzymać pewną więź z użytkownikiem i rozwijać świadomość marki. Jest to szczególnie widoczne w przypadku pojawienia się Prawdziwej, historii lub filtry.
Z punktu widzenia klienta: Instagram jest bardziej dostosowany do Cel BtoC. Rzeczywiście, obecność influencerów stanowi korzyść dla marek z klientelą BtoC, dzięki możliwościom partnerstwa i platformie sklepowej Instagram.
Jeśli Twoja grupa docelowa to raczej BtoB, radzimy Ci zwrócić się w stronę Linkedin, który pozwoli Ci rozwinąć profesjonalną sieć kontaktów.
Instagram ma dość młodą bazę użytkowników, z których zdecydowana większość ma mniej niż 35 lat i mieszka na przedmieściach lub w miastach. Platforma ta jest zatem odpowiedzią na dość młoda, modna grupa docelowa z najnowszymi trendami, logując się do aplikacji kilka razy. Ale na Instagramie ważne jest, aby dostosować swoją strategię do pożądanej widoczności, aby Podążaj za trendami i bądź aktywny. Posiadanie konta na Instagramie jako firma jest nadal narzędziem, które należy rozwijać, ponieważ jest to sieć społecznościowa o silnym wpływie na firmy o silnej tożsamości wizualnej i grupie docelowej, która jest zwykle młoda i chętna do wypróbowania czegoś nowego.
Snapchat: efemeryczna sieć społecznościowa dla nastolatków
Obecnie ma miliony użytkowników, Snapchat zyskała sławę dzięki swojej koncepcji udostępniania natychmiastowych zdjęć i filmów. Wśród użytkowników najczęściej korzystają z niego młodzi nastolatkowie. Platforma, która stała się bardziej segmentowana i ukierunkowana, jest federatorem historii i zasady filtrowania.
W rzeczywistości jest to mocna strona Snapchata. Ponad 60% Snapów wysyłanych każdego dnia jest retuszowanych dzięki wielu kreatywnym narzędziom do edycji zdjęć i wideo. W rezultacie ponad miliard Snapów otwieranych każdego dnia zawiera filtry. Ponad jedna trzecia aktywnych użytkowników korzysta z Lenses (animowanych filtrów).
Typowym targetem na Snapchacie jest więc zasadniczo dość młoda populacja. młodzi ludzie, którzy lubią efemeryczną, zabawną koncepcję sieci społecznościowej i pojęcia „chwili”. Aby móc komunikować się na tego typu platformie, należy stworzyć własne kody Snapchata, pamiętając jednocześnie o „dziwacznym” aspekcie sieci społecznościowej.
Użytkownicy Snapchata lubią krótkie, błyskawiczne treści, które robią natychmiastowe wrażenie. W przypadku reklam Snap skorzystaj z pełnego ekranu, aby emitować wysokiej jakości reklamy w formacie wideo, GIF lub Cinemagraph. W przypadku relacji skorzystaj ze wszystkich kreatywnych narzędzi oferowanych przez Snapchat. Celem jest stworzenie interakcji ze społecznością, na przykład poprzez uruchomienie gry w twoich historiach.
Jako firma możesz wykorzystać te narzędzia do stworzenia prawdziwej społeczności wokół swojej marki, jednocześnie pozostając spójnym z jej wizerunkiem. Niemniej jednak w przypadku Snapchata należy wcześniej określić preferencje swojego targetu oraz cele komunikacyjne, aby nie zapomnieć o tymczasowej zasadzie działania aplikacji, a tym samym wysłać odpowiedni komunikat do właściwej osoby w idealnym momencie, aby przykuć jej pełną uwagę.
Wniosek
Jak widać, niezależnie od tego, czy chodzi o Facebooka, Instagram czy Snapchat, ważne jest, aby wykorzystywać środki komunikacji zgodnie z celem i założeniami.
Bardziej modne komunikaty będą udostępniane na Instagramie, informacje merytoryczne – na Facebooku, a bardziej tymczasowe i kreatywne rzeczy – na Snapchacie.
Umów się na spotkanie z jednym z naszych ekspertów, aby stworzyć jeden z przyszłych filtrów jako część Twojej strategii mediów społecznościowych.