Strona korzyści metaverse dla marek
Odkryj możliwości, jakie metaverse oferuje markom.
Metaverse: definicja
Koncepcja, która w ostatnich latach rozwija się i poszerza, tj. metaverse łączy wspólne wirtualne światy, w których gracze mogą się odnaleźć dzięki awatarom. Te wirtualne przestrzenie pozwalają użytkownikom na wymianę, dzielenie się, pracę lub zabawę razem. Wiele rzeczy można zatem zrobić. Metaverse jest podobne do istniejących gier wideo, np. Fortnite, Minecraft lub nawet Drugie życie. W istocie te wirtualne i współdzielone światy są trwałe i pozostają w istnieniu nawet wtedy, gdy użytkownicy opuszczają platformę.
Metaverse jest więc bardzo popularną technologią, która cieszy się powodzeniem wśród młodszych pokoleń. Te nowe trendy i technologie muszą być brane pod uwagę przez marki, aby dostosować się i komunikować w najlepszy sposób.
The Sandbox
Korzyści płynące z metawersji
Korzyści z metaverse dla konsumentów jest wielu. Rzeczywiście, ta technologia oferująca wyjątkowe doświadczenie cyfrowe dla użytkowników Internetu przez całkowite zanurzenie. Użytkownicy są w stanie zobaczyć produkty w tych połączonych wirtualnych światach: dobry sposób na wizualizację produktu przed potencjalnym dokonaniem zakupu. Granica między światem fizycznym a wirtualnym staje się więc jeszcze bardziej zatarta z korzyścią dla marek i ich rozwoju.
Metaverse oferuje również wiele korzyści dla marek, m.in. The Sandbox. Jest to metawersja reprezentowana w pikselach 3D, w obrębie której internauci mogą spacerować, wynajmować, a nawet kupować elementy za pomocą krypto-waluty. Rzeczywiście, treści mogą być monetyzowane na platformie poprzez NFT. Są to tzw. żetony niefunkcjonalne. Wirtualne bramki można nabyć w formie NFT (zakup certyfikowany poprzez rejestrację w blockchainie) w celu do budowy domów, sklepów itp. Wszystko jest możliwe! Właściciele mogą używać swoich gruntów jak chcą, aby „transmitować gry, tworzyć doświadczenia wieloosobowe. The Sandbox jest pierwszym tego typu obiektem na świecie, który oferuje szeroki zakres usług, od mieszkań po wspólnoty. W Piaskownicy znajduje się obecnie ponad 200 marek z różnych branż, takich jak Adidas, Ubisoft, Warner Music, Gucci…
Marki obecne na The SandBox
Warner Music: wirtualny świat poświęcony muzyce
Zalety metaverse dla grupy muzycznej Warner są wielokrotne. Rzeczywiście, marka ogłosiła swoje partnerstwo z The Sandbox na 27 stycznia 2022 roku. „Warner Music Group LAND” będzie zawierał koncerty i inne atrakcje muzyczne, podczas których użytkownicy będą mogli wchodzić w interakcje i uczestniczyć w oferowanych aktywnościach. Oprócz gry, fani będą mogli również zakupić sąsiednie tereny od Warner Music, aby stworzyć własne wirtualne doświadczenia. Celem grupy jest oferowanie innowacyjnych i angażujących doświadczeń, z koncertami na żywo, wydarzeniami VIP itp. przy jednoczesnym inwestowaniu w wirtualne nieruchomości.
Adidas
Adidas zapisał się w metaverse w 2021 roku na platformie. Marka zainwestowała w 144 wirtualne działki w partnerstwie z firmą krypto-walutową Coinbase i Sandbox. Niemiecki koncern sportowy oferuje NFT ekskluzywnych produktów cyfrowych, takich jak bluzy, powiązanych również z produktami fizycznymi. Klienci Adidasa mogą nabywać produkty cyfrowe, aby uzyskać dostęp do doświadczeń w ramach platformy, ale także mają dostęp do fizycznej oferty różnorodnych korzyści, jakie oferuje metawersja.
Adidas
Adidas zapisał się w metaverse w 2021 roku na platformie. Marka zainwestowała w 144 wirtualne działki w partnerstwie z firmą krypto-walutową Coinbase i Sandbox. Niemiecki koncern sportowy oferuje NFT ekskluzywnych produktów cyfrowych, takich jak bluzy, powiązanych również z produktami fizycznymi. Klienci Adidasa mogą nabywać produkty cyfrowe, aby uzyskać dostęp do doświadczeń w ramach platformy, ale także mają dostęp do fizycznej oferty różnorodnych korzyści, jakie oferuje metawersja.
Gucci
Włoska luksusowa marka oferuje wyjątkowy concept store, w którym można nabyć unikatowe i historyczne egzemplarze. Nazwany „Gucci Vault”, luksusowa marka chciała nadać swojemu concept store kształt pudełka. Porównywana do kapsuły czasu, zawiera przedmioty vintage z lat 60. i 80. Dodatkowo marka wprowadza serię specjalnych NFT we współpracy z Superplastic. Kluczowi bohaterowie marki będą ubrani w ikoniczne motywy z Gucci. Dodatkowym atutem jest to, że każdy NFT posiada własną, ręcznie wykonaną rzeźbę, która zostanie wysłana do właścicieli, co jest dodatkowym atutem możliwym dzięki metaverse.
AXA
Jak już powiedzieliśmy, w metawersum można założyć wszystkie sektory działalności. Ubezpieczenia francuskie Axa zakupiła swoją pierwszą w historii wirtualną bramkę na The Sandbox. Firma ubezpieczeniowa chce stworzyć nowe przestrzenie dla swoich talentów i klientów, aby dzielić się nimi w tym wirtualnym, równoległym świecie. W ten sposób Axa chce podkreślić swojego ducha innowacyjności, szczególnie poprzez udział w dużych postępach technologicznych. Nowe usługi specjalnie dostosowane do świata wirtualnego mogłyby być wtedy oferowane za pośrednictwem wirtualnej agencji.
AXA
Jak już powiedzieliśmy, w metawersum można założyć wszystkie sektory działalności. Ubezpieczenia francuskie Axa zakupiła swoją pierwszą w historii wirtualną bramkę na The Sandbox. Firma ubezpieczeniowa chce stworzyć nowe przestrzenie dla swoich talentów i klientów, aby dzielić się nimi w tym wirtualnym, równoległym świecie. W ten sposób Axa chce podkreślić swojego ducha innowacyjności, szczególnie poprzez udział w dużych postępach technologicznych. Nowe usługi specjalnie dostosowane do świata wirtualnego mogłyby być wtedy oferowane za pośrednictwem wirtualnej agencji.
Osoby publiczne
W metaverse obecne są również światowej sławy osobistości. Tak jest w przypadku piosenkarza Snoop Dogga, który odtworzył swoją własną rezydencję w The Sandbox. Piosenkarz niedawno uruchomił na The Sandbox własną kolekcję swoich 10,000 Doggies, awatarów reprezentujących piosenkarza. Dzięki nim właściciele mogą chodzić na koncerty, eksplorować metaverse, wypełniać questy lub po prostu spędzać czas ze znajomymi.