5 trendów marketingu cyfrowego na 2023 r.

Marketing cyfrowy stale się rozwija i zmienia, a to za sprawą nowych technologii i narzędzi, które regularnie ewoluują. Oto więc 5 trendów marketingu cyfrowego, które będą ważne w 2023 roku.

1- Trend w marketingu cyfrowym : nowe "KPI

Użytkownicy są coraz bardziej zaangażowani przez reklamy i marki w internecie i sieciach społecznościowych, a firmy chcą dostarczać bardziej ludzkie komunikaty. Marki muszą więc szybko tworzyć wciągające i zapadające w pamięć treści. Wymyślono więc dwa nowe KPI: pomiar uwagi i zapamiętywalności treści widzianych przez użytkowników, czyli dwie metryki skupione na „ludziach”. 

  • Uwaga : Jest to miara tego, jak dobrze dana osoba pamięta, że widziała reklamę.
  • Pamiętliwość : Mierzy stopień, w jakim użytkownik zachował treść i elementy reklamy.

Bardzo trudno jest zmierzyć te dwie zmienne, ale nadal są one bardzo ważne, aby wziąć pod uwagę, aby poznać prawdziwy wpływ swoich treści i reklam. Te dwa KPI mogą być brane pod uwagę w kampaniach świadomościowych, ale także w kampaniach konwersji i lojalnościowych.

Uwaga i zapamiętywalność mogą być również bardzo dobrymi KPI, gdy oferujesz immersyjne doświadczenia, takie jak publikowanie filtrów na Instagramie, Snapchacie i TikTok.

Kontakt

2- Trend w marketingu cyfrowym : treści krótkie i jakościowe

Jak wyjaśniono powyżej, konsumenci są zalewani treściami każdego dnia. Nie są więc już wrażliwi na proste publikacje bez wartości dodanej i prawdziwej kreatywności.
Dlatego marki muszą skupić się na jakości treści oferowanych użytkownikom sieci społecznościowych i internetu, aby odróżnić się od konkurencji. Rzeczywiście, obecnie treści muszą przekazywać wiadomości i wartości, aby odwiedzający przylgnęli do ich marki i zaangażowali się w nią.

Co więcej, eksplozja TikTok podkreśliła, że użytkownicy bardzo lubią krótkie treści. Tak więc, oprócz konieczności oferowania wysokiej jakości treści, marki muszą również dostosować swoje formaty, aby były one krótkie i skuteczne. Krótkie filmy stały się więc treściami, które łączą w sobie zarówno szybkość, jak i jakość, dzięki czemu tworzą efektowne reklamy.

3- Trend w marketingu cyfrowym : bardziej segmentowane kampanie

W 2023 roku jednym z najważniejszych trendów marketingu cyfrowego jest dokładność kampanii. Masowe targetowanie lub retargetowanie odbiorców bez rzeczywistej segmentacji celu już nie działa. Konsumenci są bowiem coraz bardziej wrażliwi na kampanie, które naprawdę im odpowiadają. Dlatego marki muszą dokładnie analizować wszystkie typy konsumentów poprzez krzyżowe powiązanie metadanych i danych CRM, aby udostępniać ukierunkowane treści.

4- Trend w marketingu cyfrowym : gamifikacja

Gamifikacja to sprawdzona dźwignia marketingu cyfrowego, którą wiele marek już wykorzystuje w swoich strategiach. Gamifikacja może przybierać wiele form i dlatego można ją dostosować do wielu formatów kampanii.

Gamifikacja pomaga szybko stworzyć zaangażowanie u użytkowników, a tym samym zwiększa szanse na konwersję i retencję. Gamifikacja pokazuje zatem, że marki muszą stale znajdować nowe sposoby na znalezienie i dotarcie do swojej grupy docelowej w innowacyjny sposób.

Strona filtry dla sieci społecznych to treści, które można wykorzystać do tworzenia gamifikowanych doświadczeń na portalach społecznościowych. Filtry do gier AR to immersyjne doświadczenia, które można łatwo dostosować do wizerunku marki, można stworzyć filtr, w którym użytkownik może złapać lub uniknąć obiektów.

5- Trend w marketingu cyfrowym : metawersum

Kiedy czytasz metaverse, natychmiast myślisz o zintegrowanym metaverse w wirtualnej rzeczywistości. Istnieje jednak inny rodzaj metaverse, który jest niestety pomijany, a przecież jest to technologia znacznie bardziej dostępna i użyteczna. Jest to metaverse rzeczywistości rozszerzonej. Ten typ metaverse łączy w sobie rzeczywistość i to, co wirtualne, dzięki czemu może być zintegrowany z otoczeniem użytkowników.

lego connected lenses tendances marketing digital

Ten cyfrowy trend jest wykorzystywany na przykład na Snapchacie, gdzie zastosowano połączone soczewki. W a Filtr Snapchat we współpracy z Lego Snapchat stworzył grę budowlaną AR, w której kilku znajomych może zbudować samochód lego z internetu. Tego typu doświadczenia dowodzą, że metawersja rozszerzonej rzeczywistości stanie się wkrótce trendem w marketingu cyfrowym.

Rok 2023 będzie więc rokiem, w którym pojawią się nowe trendy w marketingu cyfrowym. Dla marek może to być nowy plac zabaw, który pozwoli im łatwiej dotrzeć do celu.