Świadectwo Toma Dessertenne, menedżera ds. treści marki w Aprilia i Moto Guzzi

Aprilia była jednym z pierwszych klientów Filter Maker, dlatego ważne jest dla nas, aby podzielić się z Państwem ich opiniami. 

Pytania do Toma Dessertenne, kierownika ds. treści marki w Aprilia

Dlaczego zdecydowałeś się stworzyć filtr dla swojego konta Aprilia na Instagramie?

aprilia-filtermaker

Pod koniec 2019 roku wypuściliśmy nowy model roweru, a naszym celem było opowiedzenie o nim za pomocą treści wciągający. Ale powodem było to, że mieliśmy małą społeczność na Instagramie z zaledwie 2 tysiącami obserwujących w styczniu i musieliśmy znaleźć rozwiązanie.

Czy miałeś już jasną wizję tego, co chciałeś mieć jako filtr?

Nie, mój kolega powiedział mi, że filtry całkiem dobrze działają na Instagramie, a my chcieliśmy spróbować czegoś innego. Zadzwoniłem do firmy Filter Maker, która przedstawiła mi cztery różne briefy i mogłem wybrać ten, który najlepiej odpowiadał potrzebom Aprilia.

Czy masz jakieś dane liczbowe, które pokazują ewolucję Twojej społeczności na Instagramie?

aprilia-filter-maker

W styczniu 2020 r. mieliśmy 2 tys. obserwujących na naszym koncie na Instagramie, a sześć miesięcy po wprowadzeniu filtra – 12 tys. W ciągu sześciu miesięcy filtr miał 570 000 wyświetleń (liczba otwarć filtra) i ponad 7000 udostępnień.

Czy jesteś pewien, że wzrost liczby subskrybentów wynika z zastosowania filtra?

Występuje efekt nowości produktu, ale w tamtym czasie produkt nie był jeszcze publicznie ogłoszony. Nie zmieniliśmy wiele w naszej strategii komunikacyjnej, z wyjątkiem filtra. Regularnie zamieszczaliśmy te same treści, a poza tym nie widzę, co mogłoby tak bardzo zwiększyć naszą społeczność.

Skąd dowiedziałeś się o Filter Makerze?

Pochodzę z La Rochelle i już wcześniej słyszałem o Filter Makerze.

Filtry mogą pomóc wszystkim firmom we wszystkich obszarach. Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem?

Tak, zgadzam się, filtr może być dostosowany do prawie każdego sektora i może służyć różnym celom. W tym przypadku naszym celem był rozwój społeczności i to się udało. Ponieważ strona na Instagramie została dopiero co utworzona, staraliśmy się być na niej widoczni, a pomysł z filtrem okazał się bardzo skuteczny. Rzeczywistość rozszerzona jest nowoczesnym i nowym narzędziem, a teraz w sieciach społecznościowych trzeba się wyróżniać nowością i nowoczesnymi treściami. Chcieliśmy to sprawdzić i udało się.

Czy myślisz o stworzeniu kolejnego filtra?

To oczywiste, że ten filtr udowodnił nam swoją skuteczność i doskonale nadaje się do wprowadzenia nowego produktu na rynek. Stworzyliśmy filtr dla Aprilii, aby rozwiązać problem wielkości naszej społeczności, ale ten sam problem mamy dla Moto Guzzi, Piaggio i Vespy, więc tak.

Czy zamierzasz ponownie skontaktować się z Producentem Filtrów?

Oczywiście, było to szybkie w realizacji. Skontaktowałem się z nimi, przedstawiając swoje wymagania, a oni bardzo sprawnie się z nimi uporali. Następnie umieściliśmy go w programie Spark AR i natychmiast pojawiły się rezultaty. Obsługa była bardzo dobra, zawsze mnie słuchali i byli dostępni, gdy miałam jakieś pytania. Poleciłem go nawet osobom z branży motocyklowej – gdybym nie był zadowolony z obsługi, nie zrobiłbym tego. Byłem zadowolony nie tylko z usługi, ale także z rezultatu.

3 słowa, które określają Filter Maker?

  • nowoczesny
  • ambitny
  • skuteczny

Kontakt