W Spark AR dostępne są nowe funkcje dzięki Lidarowi!
Meta udostępniła nowe funkcje w Spark AR, oprogramowaniu do tworzenia Filtry na Instagramie i Facebook. Wiadomość ta dowodzi, że amerykański gigant chce rozwijać jakość swoich treści z zakresu rozszerzonej rzeczywistości.
Bębny w centrum strategii firmy Meta
Niektóre z zapowiedzianych aktualizacji skupiają się na narzędziach audio, które pozwalają twórcom dodawać bardziej wszechstronne i spolszczone audio na Instagramie. Dzięki temu będą mogli dodawać efekty dźwiękowe i audio.
Inne nowe funkcje skupiają się na efektach rozszerzonej rzeczywistości. Po pierwsze, teraz możliwe jest wykrycie reliefu w kamerze, aby filtr był bardziej immersyjny. Po drugie, Spark AR może teraz zidentyfikować obiekty w scenie i przypisać im teksturę, aby je zamaskować.
Dzięki tym nowym funkcjom w Spark AR, wirtualne obiekty będą mogły wtapiać się w tło i chować za prawdziwymi obiektami znajdującymi się już w otoczeniu. Jest to możliwe dzięki funkcji okluzji w Spark AR, która dodaje jeszcze więcej rzeczywistości do immersyjnych doświadczeń.
Wszystko to ma na celu zwiększenie swobody twórczej dla Reelsów. Rzeczywiście, filtry i efekty dźwiękowe to bardzo ważne elementy dla twórców Reels. Te audiowizualne treści stały się wirusowe i aby przyciągnąć twórców, sieci społecznościowe muszą oferować najlepsze funkcje.
W tej chwili wszystkie te funkcje są dostępne tylko na Instagramie, ale nie mamy wątpliwości, że rozwinie się to również na Facebooku.
Kontakt
Funkcje w Spark AR zwiększające dokładność filtrów wykorzystujących Lidar
Wszystkie te nowe funkcje w Spark AR są możliwe dzięki Lidarowi. Lidar to stara, ale mało używana technologia, która pozwala kamerze wykryć rzeźbę terenu w otoczeniu. Dzięki temu smartfon jest w stanie poznać odległość obiektów od aparatu.
Na razie tylko Iphony 12 i 13 mają Lidar w swoim aparacie. Tak więc nowe funkcje w Spark AR, choć potężne, nie będą jeszcze szeroko wykorzystywane przez użytkowników.
Pewne jest jednak, że inne marki smartfonów zaczną integrować Lidar w swoich kolejnych telefonach, aby nie stracić konkurencyjności.
Rzeczywiście, kreatywność AR sprawdziła się i jest uważana przez ekspertów za element, którego nie należy zaniedbywać w dobie łączności.
Instagram nie jest osamotniony w oferowaniu zaawansowanych funkcji dla filtrów rozszerzonej rzeczywistości. Rzeczywiście, Snapchat i TikTok są liderami w efektach AR, a Instagram próbuje ich dogonić, ale zajmuje mu to trochę czasu. TikTok wypuścił w zeszłym roku filtr na Sylwestra, który wykorzystywał Lidar. Oznaczało to, że konfetti lądowało na ukształtowaniu terenu i ziemi w otoczeniu, a nawet na osobie. W tamtym czasie filtr wywołał poruszenie, ale ponieważ tak niewiele osób posiadało Iphone’a 12, nie był on praktycznie używany.
Ten mały szum pozwolił jednak TikTokowi pokazać, że potrafi rozwijać swoją aplikację i jednocześnie w prosty sposób dokonać przewrotu komunikacyjnego.
Wraz z otwarciem rynku okularów rozszerzonej rzeczywistości Lidar jest technologią, która może zrewolucjonizować okulary i doświadczenia immersyjne. Rzeczywiście, wykrycie rzeźby terenu pozwala na stworzenie bardzo precyzyjnych i użytecznych funkcjonalności. Na przykład w przypadku GPS pozwoliłoby to na zintegrowanie nawigacji z okularami i wskazanie dokładnie, jak daleko należy skręcić.