Odkryj nowe sieci społecznościowe: Instagram, Snapchat i Tik Tok

Sieci społecznościowe szybko się rozwijają, a nowe funkcje przybywają jedna po drugiej. Jakie są więc najnowsze i największe zmiany w sieciach społecznościowych? My mówimy więcej!

Instagram: ulepszenie filmów, nowa identyfikacja wizualna

Strona Funkcje Instagrama wciąż się rozwijają, a nowe opcje ujawniają się jedna po drugiej. Po powrocie chronologicznego przepływu, nacisku na format wideo, pojawieniu się polubień na stories czy nawet NFT już niedługo, aby była dostępna dla jak największej liczby osób, sieć zapowiada nadejście pełnoekranowego wyświetlania postów. Celem jest zaoferowanie wyjątkowego i optymalnego doświadczenia dzięki większemu i bardziej wizualnemu wyświetlaczowi.

Kontakt

nouveautes reseaux sociaux : instagram change de logo

Beyond the functional novelties, Instagram dokonała zmian w swojej identyfikacji wizualnej. Do logo dodano jasność, a także zastrzyk błysku do kolorów. Stworzono również nową typografię dla platformy – Instagram Sans w wersji Regular, Heading i Condensed. Głównym celem sieci jest oferowanie integracyjnego pisma poprzez skupienie się na dostępności i czytelności dla internautów na całym świecie.

Snapchat: udostępnianie treści, wzmacnianie kontroli

Teraz przyszła kolej na Snapchat aby dostać się do wspólnych treści z jego nową opcją, shared stories. Pozwala ona na udostępnianie w swoim story treści, które pierwotnie zostały sfilmowane przez innego użytkownika Snapchata. Wystarczy, że wybierzesz osoby, które chcesz, aby Twoje treści były widoczne również na innych kontach. Może wtedy powstać pętla, ponieważ wśród osób dopuszczonych do współtworzenia historii mogą znaleźć się także inne osoby. Ta funkcja jest podobna do Custom Stories, gdzie można wybrać, którzy użytkownicy w grupie będą mogli zobaczyć udostępnione historie. W wielu sieciach treści oparte na współpracy są coraz częściej wykorzystywane i promowane. Rzeczywiście, idealny do dzielenia się swoimi najlepszymi momentami i generowania interakcji, jest treścią docenianą przez internautów.

Sieć chce też wzmocnić kontrolę rodzicielską dzięki nowemu programowi „Family Center”. Jako sieć, która jest bardzo popularna wśród młodych ludzi, zwłaszcza w wieku 11-14 lat, Snapchat chce opracować narzędzia chroniące tych młodych użytkowników. Konkretnie rzecz ujmując, to centrum kontroli pozwoliłoby rodzicom na skonfigurowanie konta dziecka. Ogólnie rzecz biorąc, funkcja ta pozwala na monitorowanie kont nastolatków poprzez np. wgląd w listę znajomych ze Snapchata, przeglądanie najnowszych dyskusji czy nawet zgłaszanie nadużyć lub nękania.

TikTok: format subskrypcji i narzędzia do planowania

Sieć preferowana przez młodych ludzi nadal się rozwija, zwłaszcza dzięki możliwości planowania filmów, co ułatwia zarządzanie i dystrybucję jej zawartości. Nowa funkcja usprawnia działania marek w sieci, pomagając i towarzysząc im w tworzeniu treści. Dodano 8 menedżerów publikacji: Hootsuite, Brandwatch, Dash Hudson, Emplifi, Khoros, Later, Sprinkl czy Sprout Social. Te popularne narzędzia są szeroko wykorzystywane przez specjalistów od komunikacji do planowania i zarządzania tworzeniem treści do perfekcji. Nie ma wątpliwości co do trafności i praktyczności tych nowych partnerstw marketingowych. Rzeczywiście, tworzenie społeczności, utrzymywanie więzi z i generowanie zaangażowania są dla marek bardzo ważne. Jako wektor widoczności i rozwoju, tworzenie treści jest bardzo ważne i dlatego znajduje się w centrum strategii marek. Aby to zrobić, dzięki tym partnerstwom możliwe są 3 działania: planowanie filmów, monitorowanie wydajności i zarządzanie komentarzami.

Tik Tok uruchomiła także inny program – Abonament na żywo. Cel? Płacić twórcom podczas ich występów na żywo. Aby to zrobić, użytkownicy muszą płacić miesięczny abonament, aby otrzymać ekskluzywne korzyści, takie jak odznaki, emojis i czat, w którym mogą rozmawiać bezpośrednio z twórcą. Twórcy muszą mieć ukończone 18 lat i posiadać co najmniej 1000 subskrybentów. Program ten pozwala twórcom na zwiększenie ilości treści przy jednoczesnym rozwoju ich społeczności – wyjaśnia Tik Tok. Ponadto jest to sposób na zapewnienie twórcom „przewidywalnych miesięcznych przychodów”. Nowa funkcja jest porównywalna z tym, co oferuje Twitch. Rzeczywiście, platforma streamingowa oferuje również subskrypcje, dzięki którym można uzyskać korzyści na streamach twórców.