Niantic przejmuje firmę 8th Wall, aby wejść na rynek rzeczywistości rozszerzonej

W dniu 10 marca 2022 roku firma Niantic publicznie ogłosiła przejęcie firmy 8th Wall. Celem tego posunięcia jest zapewnienie sobie szerokiej pozycji lidera na rynku rozszerzonej rzeczywistości.

Niantic: specjalista od rzeczywistości rozszerzonej

niantic-pikmin-bloom-nintendo-jeu

Niantic to firma założona w 2016 roku, która oferuje proste narzędzia do tworzenia rzeczywistości rozszerzonej. Firma Niantic, najbardziej znana z gry Pokémon Go, to firma, która upowszechniła wykorzystanie rzeczywistości. Firma wydała też inne gry AR, ale żadna z nich nie zdołała pokonać Pokémon Go. Można tu wymienić Harry’ego Pottera Wizards Unite (który okazał się porażką) czy nawet zupełnie nowe Pikmin Bloom.

Kontakt

8. Ściana: pierwsza platforma online do tworzenia rzeczywistości rozszerzonej

niantic-réalité augmentée - WebAR - Rappeur - Pizza Hut -

8th Wall oferuje platformę internetową, która ułatwia pracę z rzeczywistością rozszerzoną. Jest on kompatybilny z systemami IOS i Android, a także z komputerami i zestawami słuchawkowymi AR. Do tej pory firma stworzyła ponad 50 000 doświadczeń AR dla osób prywatnych i firm. 

Na przykład firma Filter Maker stworzyła dla Pizza Hut wciągające doświadczenie z 8th Wall.

Erik Murphy-Chutoria powiedział „Rozpoczęliśmy działalność w ramach projektu 8th Wall, aby stworzyć potężną technologię wizji komputerowej, która umożliwiłaby programistom tworzenie aplikacji AR działających bezproblemowo w dowolnym miejscu.

Rzeczywistość rozszerzona stanie się metawersum jutra

Chociaż Mark Zuckerberg wywołał szum, ogłaszając nową nazwę grupy Facebooka i jej plany dotyczące metawersum wirtualnej rzeczywistości, firma Niantic zareagowała, wyjaśniając, że metawersum nie będzie się odbywać w rzeczywistości wirtualnej, lecz w rzeczywistości rozszerzonej.

Dlatego też w listopadzie 2021 roku firma Niantic udostępniła globalnie aplikację Lightship, która umożliwia tworzenie doświadczeń AR i dzielenie się nimi na „największe na świecie płótno, na którym można ożywić swoje dzieła na wielką skalę” – powiedział Brian McClendon, starszy wiceprezes ds. inżynierii, mapowania i rzeczywistości rozszerzonej w firmie Niantic.

Niantic i 8th Wall: sojusz bardziej niż uzasadniony

Aby osiągnąć cel, jakim jest metawersum rzeczywistości rozszerzonej, i stać się liderem w tej dziedzinie, firma Niantic musi zaoferować wszystkie narzędzia o niezbędnej mocy, które umożliwią realizację tego projektu. 

Jest więc rzeczą normalną, że firma wyposaża się we wszystkie istniejące zasoby i mimo kilku niepowodzeń nadal wierzy w moc rozszerzonej rzeczywistości. Zakup 8. muru był więc obowiązkowy i nieunikniony. Akt ten jest rzeczywiście bardzo spójny, a obie firmy wierzą w przyszłość rozszerzonej rzeczywistości dla metawersum. 

Brian McClendon wyjaśnia, że „Firma 8th Wall doskonale uzupełnia naszą wizję Lightship i planujemy rozszerzyć naszą platformę programistyczną o ich sprawdzoną technologię WebAR.„. 

Chociaż 8. Ściana jest własnością Niantic, po sfinalizowaniu zakupu nadal będzie autonomiczna. Chociaż szczegóły finansowe nie zostały jeszcze ujawnione, wiemy, że firma może sobie pozwolić na zakup, ponieważ w listopadzie pozyskała 300 mln USD za pośrednictwem Coatue.