Projekt Cambria: Meta rozwija swój headset rzeczywistości mieszanej!

Mark Zuckerberg, dyrektor generalny m.in. Meta Firma podzieliła się niedawno filmem demonstracyjnym kolejnego headsetu marki do rzeczywistości rozszerzonej. Słynny projekt Cambria kontynuuje swój rozwój i odsłania mało co z proponowanych funkcjonalności.

Kask z najwyższej półki

Po Oculus Quest 2 Meta opracowuje swój nowy, high-endowy headset wirtualnej rzeczywistości/mixed reality. Rozwój tego headsetu został ogłoszony na konferencji Facebook Connect w październiku 2021 roku pod nazwą Project Cambria. 

Film prezentujący pokazuje główne cechy przyszłego zestawu słuchawkowego. W szczególności odkrywamy, że przezroczystość kolorów zostanie zintegrowana w celu interakcji z obiektami obecnymi w wirtualnym doświadczeniu przeżywanym przez użytkowników. Konkretnie, ta „przechodząca wersja kolorystyczna” pozwala użytkownikom wizualizować swoje ręce i wchodzić z nimi w interakcje w wirtualnym świecie. Aby zaktualizować te funkcje, Meta opiera się w szczególności na swojej platformie wirtualnej rzeczywistości zaprezentowanej w grudniu ubiegłego roku. Ten film demonstracyjny podkreśla wydajność nowego zestawu słuchawkowego, szczególnie w zakresie kolorów i czujników o wysokiej rozdzielczości. Te nowe funkcje stanowią prawdziwy plus, oferując ulepszone i zoptymalizowane doświadczenie mieszanej rzeczywistości. Meta nawet charakteryzuje ten projekt jako „całkowicie nowy” i „high-end”. Celem jest więc zaoferowanie bardziej realistycznej przygody, a nie tylko wirtualnej, jak to może być w przypadku Oculus Quest 2.

Kontakt

Nowy produkt ma również zająć miejsce komputerów czy stacji roboczych, według Mety, stając się „przenośnym komputerem dla twarzy”. Zestaw słuchawkowy może być zatem wykorzystywany do różnych celów, od gier po pracę zdalną, innymi słowy jest to nowa technologia łącząca produktywność i przyjemność. Cele rozwoju grupy są jasno ogłoszone: zaoferować rewolucyjny produkt, stając się jednocześnie głównym graczem w metaverse. Rzeczywiście, projekt Cambria wpisuje się w misję metaverse grupy. Nie podano jeszcze żadnej daty, ale projekt Cambria może zostać uruchomiony we wrześniu przyszłego roku. 

Konkurencyjny rynek

À Na czele technologii, wiele marek wprowadza jeden po drugim do połączonych okularów. Ponieważ rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, gracze rynkowi muszą się wyróżniać i oferować coraz bardziej unikalne i wciągające doświadczenia jakościowe. 

Dotyczy to zwłaszcza Snapchata, który stale rozwija swój zasięg. Spectacles 3 pozwalają użytkownikom na robienie zdjęć, filmowanie w 3D i dodawanie efektów rozszerzonej rzeczywistości. Ta nowa generacja integruje zatem 3D i rzeczywistość rozszerzoną, aby zaoferować użytkownikom zoptymalizowane doświadczenia.

Inne firmy również rozpoczynają przygodę z rozszerzoną rzeczywistością, jak np. chiński start-up Nreal. Wprowadzone na rynek w Wielkiej Brytanii, te okulary rozszerzonej rzeczywistości pozwalają użytkownikom oglądać filmy, seriale lub gry wideo w wysokiej jakości. Oferowane są liczne funkcje, takie jak współdzielenie ekranu ze smartfonem czy możliwość korzystania z okularów poza domem. 

Google nie daje się wyprzedzić z tymi okularami. Koncern zapowiedział na konferencji dla deweloperów prototyp okularów integrujących rzeczywistość rozszerzoną. Po Google Glass, które były przeznaczone dla profesjonalistów, Google kontynuuje inwestycje w rozszerzoną rzeczywistość, ogłaszając nowy prototyp. Ale do czego one służą? Pozwalają użytkownikom na tłumaczenie w czasie rzeczywistym dzięki połączeniu AI, uczenia maszynowego i narzędzi tłumaczeniowych. Dzięki temu projektowi Google chce pokazać przydatność rozszerzonej rzeczywistości w naszym codziennym życiu, a zwłaszcza tutaj, aby pokonać barierę językową.