Rzeczywistość rozszerzona staje się prawdziwym atutem generującym przychody dla marek
Większość osób korzystających z rzeczywistości rozszerzonej postrzega ją jedynie jako nową, zabawną technologię. Rzeczywistość rozszerzona stanie się jednak narzędziem generującym przychody dla marek, które z niej korzystają.
Stan gry i statystyki dotyczące reklamy w rzeczywistości rozszerzonej w 2023 r.
Z 18,67 mld USD przychodów z globalnego rynku mobilnej rzeczywistości rozszerzonej prognozowanych przez ARtillery Intelligence na 2023 r., 18,8 %, czyli 3,50 mld USD, będzie pochodzić z przychodów z reklam w rzeczywistości rozszerzonej. Oczekuje się, że liczba ta potroi się do około 10,74 miliarda dolarów do 2027 roku.
Jednak zgodnie z naszymi prognozami przychody w 2023 r. stanowią zaledwie 0,7 % globalnych przychodów z reklamy mobilnej. Można to wytłumaczyć brakiem świadomości marketerów na temat AR. W rzeczywistości rzeczywistość rozszerzona nie jest jeszcze wykorzystywana przez wszystkie marki, ponieważ ta nowa technologia nie została jeszcze zdemokratyzowana, a specjaliści od marketingu nie są jeszcze świadomi tego tematu.
Kontakt
Kody QR przyspieszyły rozwój rzeczywistości rozszerzonej
W związku z pandemią COVID-19 Kod QR jest szeroko rozpowszechnionym na całym świecie narzędziem ułatwiającym dostęp do informacji i utrzymującym dystans od innych ludzi. Na przykład bary i restauracje używały kodów QR, aby klienci mogli uzyskać dostęp do menu bez wstawania i podnoszenia papierowych menu.
Kod QR umożliwiła również rozwój reklamy „Out of Home”, która łączy w sobie zewnętrzne powierzchnie reklamowe i nowe technologie. Dzięki kodowi QR łatwo jest stworzyć reklamę „Out of Home” wciągające doświadczenie w rzeczywistości rozszerzonej, która ożywa wokół billboardu na ulicy.
Insider Intelligence przewiduje obecnie, że w tym roku 94,1 miliona użytkowników będzie skanować kody QR w USA. Jest to więc dobry moment na rozpoczęcie kampanii reklamowych OOH z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej.
Nasza agencja specjalizuje się w tworzeniu filtry rzeczywistości rozszerzonej dla sieci społecznościowych i wspiera setki marek każdego roku. Wypełnij ten formularz, a jeden z naszych ekspertów wkrótce się z Tobą skontaktuje!
Pojawią się nowe formaty reklamowe w rzeczywistości rozszerzonej
Chociaż filtry Snapchata, Instagrama i TikToka są już dobrymi formatami do wyświetlania reklam w rzeczywistości rozszerzonej, w przyszłości pojawią się inne formaty. Wraz z pojawieniem się gogli AR, masek narciarskich i przednich szyb AR, reklamy zintegrowane z tymi urządzeniami również powinny stać się powszechne.
Dlatego przychody generowane przez rzeczywistość rozszerzoną powinny zacząć rosnąć w ciągu najbliższych kilku lat i mogą osiągnąć 40 miliardów dolarów do 2027 roku.