5 rzeczy, które należy zrobić, aby wypromować swój filtr

Po utworzeniu filtra rzeczywistości rozszerzonej, pewne zaniedbanie promocji tych ostatnich. Oto 5 rzeczy, które możesz zrobić, aby promować filtr w sieciach społecznościowych, aby osiągnąć cele kampanii.

1. Ustanowienie uporządkowanej strategii

Na początek, przed zaprojektowaniem filtra, należy zastanowić się, co chcemy za jego pomocą przekazać. Ułatwi to sformułowanie komunikatu na temat efektów skutecznej promocji. 

Na przykład należy zdefiniować uniwersum i cel filtru, aby upewnić się, że nie podążamy w złym kierunku. 

Aby sobie pomóc, warto zadać sobie kilka pytań: 

  • Kto będzie używał tego filtra?
  • Jakie słowa kluczowe definiują uniwersum filtrów? 
  • Co reprezentuje filtr? Jakie są jego właściwości?
  • Gdzie filtr zostanie opublikowany (Snapchat, Instagram, Facebook)?

Odpowiadając na te pytania, można nawiązać niezawodną i sprawną komunikację.

2. Wykorzystaj wszystkie możliwe kanały komunikacji

Aby wypromować filtr, należy o nim informować na wszelkie sposoby. Rzeczywiście, weźmy za przykład Instagram – ten serwis społecznościowy oferuje różne rodzaje treści: post, opowiadanie, historię na pierwszej stronie i filmy. Niektórzy użytkownicy będą woleli oglądać filmy, a nie opowiadania, dlatego należy zapewnić im łatwy dostęp do informacji. Dlatego, aby zapewnić skuteczność komunikacji, najlepiej jest informować o filtrze wszystkimi kanałami.

Kontakt

3. Influencerzy i twórcy

Aby wypromować filtr, należy o nim informować na wszelkie sposoby. Rzeczywiście, weźmy za przykład Instagram – ten serwis społecznościowy oferuje różne rodzaje treści: post, opowiadanie, historię na pierwszej stronie i filmy. Niektórzy użytkownicy będą woleli oglądać filmy, a nie opowiadania, dlatego należy zapewnić im łatwy dostęp do informacji. Dlatego, aby zapewnić skuteczność komunikacji, najlepiej jest informować o filtrze wszystkimi kanałami.

Jednym ze sposobów skutecznego promowania filtra jest influencer marketing. Rzeczywiście, influencerzy i twórcy publikują wiele historii, a dla niektórych z nich filtry rzeczywistości rozszerzonej stały się codziennością. 

Wystarczy więc wybrać właściwą osobę, aby mieć pewność, że filtr zostanie użyty przez właściwą grupę odbiorców. Jedna historia, w której influencer wypróbowuje filtr, może sprawić, że stanie się on viralem. Czasami bardzo wpływowa osoba może nawet użyć Twojego filtra bez nawiązania z Tobą kontaktu, ponieważ po prostu uznała, że filtr jest dla niej istotny.

4. Zachęć swoją społeczność do korzystania z filtra

Aby filtr zadziałał, społeczność musi najpierw chcieć korzystać z jego efektów i dzielić się nimi, a dopiero potem dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. 

Można to zrobić na różne sposoby: 

  • konkurs: zachęć swoją społeczność do korzystania z filtra, oferując jej produkty do wygrania! 
  • Wspomnij znajomych w historii: zaangażuj odbiorców, prosząc ich, aby wspomnieli o swoich znajomych. 
  • nie ujawniają wszystkich właściwości filtra, aby stworzyć tajemniczy efekt 

Istnieje wiele sposobów, aby zachęcić społeczność do korzystania z filtra, co może szybko i łatwo zwiększyć wskaźnik zaangażowania.

5. Komunikuj się regularnie i w dłuższej perspektywie czasowej

Ostatnią rzeczą, jaką należy zrobić w celu promocji filtra, jest regularne informowanie o nim, aby zwiększyć jego widoczność. 

W rzeczywistości lepiej jest komunikować się kilka razy, nawet jeśli kampania na filtrze trwa krótko, aby zapewnić skuteczność komunikacji. Minimum to publikowanie raz w tygodniu informacji o filtrze i urozmaicanie treści. Można na przykład po prostu ponownie opublikować historie osób, które użyły danego filtra, lub stworzyć własną historię lub post.