Jakie są nowe funkcje Instagram ?

Wprowadzony na rynek w 2010 r, Instagram jest trzecią najpopularniejszą siecią społecznościową na świecie, nie licząc sieci komunikatorów. Na całym świecie ma 1,2 miliarda aktywnych użytkowników – to imponująca liczba! Specjalny algorytm, oś czasu, krótki format filmów… Sieć proponuje liczne funkcje i aktualizacje, aby stale ulepszać aplikację. Te nowe funkcje mają na celu stawienie czoła innym sieciom społecznościowym, a zwłaszcza rosnącej popularności TikTok Ale także dostosowanie się do nowych oczekiwań użytkowników Internetu. Ale na czym polegają te zmiany i jakie są ich mocne strony? Przejdźmy do podsumowania!

guide-instagram

Format "przewodnik"

Instagram oferuje przewodniki, czyli rodzaj treści, które ułatwiają udostępnianie produktów, miejsc i publikacji z listy ulubionych. Przewodniki łączą w jednym poście produkty, miejsca lub publikacje wokół głównego tematu. Format ten umożliwia tworzenie wysokiej jakości postów zawierających istotne i interesujące dla klientów treści. Jest to dobry sposób na zdobycie popularności poprzez publikowanie porad, opinii, odpowiadanie na problemy, z którymi borykają się internauci, proponowanie poradników, a nawet tworzenie opowiadań!

Kontakt

Filmy na Instagram

Filmy wideo to obowiązkowa treść na portalach społecznościowych. Marki wykorzystują je zarówno do angażowania swoich klientów, jak i do zdobywania nowych kontaktów oraz zwiększania swojej widoczności. Użytkownicy Internetu wolą oglądać treści audiowizualne niż tekst. Filmy wideo, bardziej zabawne i rozrywkowe, stały się kluczowym elementem strategii marek w mediach społecznościowych. 

W październiku 2021 roku Instagram ogłosił koniec długich filmów wideo, IGTV. W efekcie sieć połączyła IGTV z filmami z kanału stałego, tworząc nowy format wideo Instagram: „Filmy z IGTV i Feed będą teraz miały jeden format, wyjaśnia sieć w komunikacie prasowym. Nowy format ułatwia pobieranie, a jednocześnie zachęca do odkrywania materiałów wideo. Podgląd wideo w kanale trwa 60 sekund, gdy nie są wyświetlane reklamy. Ponadto oferowane są nowe funkcje, takie jak kadrowanie, oznaczanie osób lub używaniFiltry na Instagram. Stories i reels pozostają na swoim miejscu, ponieważ są to bardzo popularne formaty używane przez użytkowników Internetu. 

Jednym z celów tej zmiany na wideo jest konkurowanie z TikTok i Youtube na format wideo. Instagram chce stać się liderem w dziedzinie rozrywki, zwłaszcza poprzez filmy wideo, oraz rozwoju e-handlu za pośrednictwem aplikacji.

Rozwijanie e.commerce

Sieć chce rozwinąć aspekt e-handlu w swoim interfejsie. W istocie handel internetowy coraz bardziej rozwija się w oparciu o aplikację. Widać to szczególnie na przykładzie zakładki „zakupy”, która ma być odpowiedzią na nowe potrzeby i oczekiwania konsumentów

W tym celu w najbliższych miesiącach sieć wprowadzi w USA nową funkcję, która umożliwi wszystkim użytkownikom oznaczanie marek i produktów w swoich postach; funkcja ta była wcześniej zarezerwowana dla kont certyfikowanych. Instagram chce, aby użytkownicy mogli „wspierać swoje ulubione małe firmy”.. Ta opcja jest całkowicie zgodna z samą ideą aplikacji, czyli dzieleniem się inspiracjami i odkrywaniem nowych trendów. Docelowo można by rozszerzyć tę inicjatywę na inne kraje: jest to okazja do skorzystania z darmowej reklamy dla marek.

nouveauté-option-instagram

Funkcje spełniające oczekiwania użytkowników Internetu

Instagram wycofuje się i ponownie oferuje kanał chronologiczny: opcję, na którą z niecierpliwością czekali internauci. Wystarczy wybrać ikonę Instagrama w lewym górnym rogu aplikacji, aby wybrać między widokiem domyślnym a widokiem osi czasu. 

Znajdują się tam dwa dodatkowe okna rozmieszczone w następujący sposób:

  • Zakładka „Subskrypcja”: znajdziesz tu publikacje swoich subskrybentów posortowane według częstotliwości ich pojawiania się.
  • Zakładka „Ulubione”: można wybrać 50 kont i zapisać je w zakładkach, aby były przeglądane w pierwszej kolejności.

Te nowe opcje uzupełniają zwykły kanał Instagrama, bazując na preferencjach i interakcjach użytkowników, ale także na sugestiach sieci.  

Trwają również prace nad nową funkcją: odpowiadaniem na historie głosem! Ta nowa opcja ma na celu zachęcenie do interakcji. Już teraz jesteśmy pewni, że przypadnie on do gustu fanom wokalu. Będzie on również uzupełnieniem lubi opowiadania ostatnio wdrożone w sieci. 

insta-take-a-break-opyion

Uregulowanie sposobu korzystania z aplikacji

Aby pomóc użytkownikom, a zwłaszcza rodzicom, lepiej zarządzać czasem spędzanym na ekranie przez ich dzieci, Instagram opracował opcję „Zrób sobie przerwę”. Sieć wprowadza tę funkcję w odpowiedzi na zarzuty i doniesienia, że korzystanie z Instagrama jest szkodliwe dla nastolatków. W ten sposób funkcja „Zrób sobie przerwę” wysyła powiadomienia i przypomnienia, aby nie przekraczać określonej liczby użyć w ciągu dnia. Możliwe jest również wyciszenie powiadomień, aby nie przeszkadzały. Te wskazówki zostały potwierdzone przez ekspertów i pomagają lepiej zarządzać czasem, aby nie nadużywać ekranów: „Take A Break ma na celu umożliwienie użytkownikom podejmowania bardziej świadomych decyzji dotyczących sposobu spędzania czasu na Instagramie”. mówi sieć.

Sieć Instagram stale się rozwija, oferując nowe opcje i funkcje zgodnie z wymaganiami użytkowników Internetu. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat rzeczywistości rozszerzonej, tworzenia filtrów i nie tylko, skontaktuj się z nami skontaktuj się z naszymi ekspertami!